Zkřížili jsme dinosaura s raketou

Když se účastníte nějaké konference zaměřené na on-line marketing, programování a podobná témata, nabudete dojmu, že programátoři používají nejnovější vychytávky, využívají těch nejlepších služeb, … Prostě IT na nejvyšším levelu.
Jenže pak se vrátíte domů zpět do reality.

Pokračování textu Zkřížili jsme dinosaura s raketou

Magická zkratka UX #techspring

Jen krátce k třetímu Techspringu v Olomouci, který proběhl minulý týden. Téma přednášek byl UX design, aneb o tom, jak navrhnout digitální produkt. Přednášející, Jiří Sekera a Ondřej Válka, si tak trochu zahráli na “hodnýho a zlýho” policajta.

Zatímco Jiří byl ten hodný, který popisoval postupy návrhu a na závěr přidal i několik opravdu dobrých příkladů, Ondřej byl spíše ten zlý a v podstatě nám všem vynadal, že to děláme špatně 🙂 Takže v krátkosti moje poznámky:

Obecně mi z obou přednášek vyšlo, že návrhem UX se na většině českých projektech ani moc zabývat nemusíme a případnou roli UX designéra zaujme někdo z týmu, kdo má k otmu nejblíž, nebo na to má nejvíc času. O co tedy jde?

Při návrhu produktu by jste neměli zapomínat na vytváření wireframů, prototypů, mockupů a nevím čeho ještě. Na druhou stranu to ale není vždy potřeba. Vždy záleží na rozsahu projektu a vašich možnostech. Důležité je si v dané věci věřit a umět to klientovi “prodat”. Vždycky je lepší s klientem mluvit – často vymyslí něco sám a ještě vám za to zaplatí 🙂

Výsledný produkt, který vytváříte, by měl být zábava. Uživatelé by jej měli sami chtít používat. Nejlepší je udělat aplikaci, kterou sami uživatelé naplní daty, která pro vás budou v budoucnu hodně cenná.

Pokud navrhujete v aplikaci něco nového, revolučního, nebojte se toho (věříte přeci, že váš produkt je opravdu dobrý). “Dělat revoluci je mnohem snažší, než dělat evoluci”. (Kdyby v Apple nevěřili, že telefon bez tlačítek bude pecka, iPhone by asi nevydali).

Nezapomeňte, že “Všichni marketéři jsou lháři”.

Všichni marketéři jsou lháři

Tady si dovolím ještě trochu rýpnout do grafu, který má ve své přednášce Jiří Sekera. Vlevo je originální graf, který ukazuje, jak je UX designér takovou spojnicí mezi všemi stupni vývoje. Měl by mít totiž trochu nadhled a o všem trochu vědět. Napravo je moje verze, kdy si stačí doprostřed zaměnit kterýkoliv stupeň podle toho, o čem zrovna přednášíte. V mé ukázce je to marketér. Měl by mít totiž trochu nadhled a o všem trochu vědět.

Obecně o User Experience (Jiří Sekera)

Přednáška na SlideShare

Jak navrhnout digitální produkt (Ondřej Válka)

Přednáška na SlideShare