Jaký byl #barcampcz ve Zlíně?

Jako každý rok byl letošní vsetínský zlínský BarCamp super. Těžko říct, jestli byl ten nejlepší, na kterých jsem byl. Rozhodně byl pro mě ale hodně přínosný. Odnesl jsem si spoustu nápadů, a  tak to má být 🙂 Zaznělo hodně věcí, které teď třeba ve firmě řešíme, a jsem rád, že jsem si potvrdil, že jdeme správnou cestou.

Pokračování textu Jaký byl #barcampcz ve Zlíně?

RSS končí, je čas na pořádné SEO?

Google se rozhodl ukončit provoz svojí RSS čtečky Google Reader, čímž se zvedla vlna odporu. Všechno je ale marné, Google už se rozhodl a podle některých informací by měl RSS být nahrazen sociálními sítěmi. A co s tím má společného SEO?

Pokračování textu RSS končí, je čas na pořádné SEO?

SEO v Kauflandu neprodávájí

Můžete lidi mlátit hlava nehlava, ale stejně jim nevysvětlíte, že SEO nejsou první místa na Seznamu, nebo super špica vychytaný klíčový slova. SEO je obsah. Obsah je král, jak zní známá poučka. Opravdové SEO se udělá samo, musíte mít ale kvalitní obsah, na který budou lidi sami odkazovat. Když k tomu přidáte i skvělý produkt, peníze se pohrnou.

Nevím, jestli za YouTube kanálem kladenské firmy Reproplast stojí geniální tah marketingové společnosti, nebo je to přesně to, jak to vypadá – tedy spíše amatérská videa alá Přemek Podlaha, ale funguje to! Odkazy na videa Reproplastu se začínají šířit českým internetem a já už jenom přemýšlím, jestli vzít k Tygrovi a škrabce Dekora ještě Piraňu.

No jo, SEO v Kauflandu neprodávájí.

Bitevní pole

Představte si, že jste ve válce. Vaše pěchota tak nějak funguje, zásobování taky, ve vzduchu máte převahu, ale pořád se nedaří postoupit za obranou linii nepřítele. Chtělo by to podpořit dělostřelectvem….

Nepřítel ho má a jeho účinek je vidět na každém kroku. Ale kde takové dělo vzít, když nemáte vlastní zbrojovku? Co takhle oslovit jednoho z vašich spojenců? Ti přece mají automobilku a nějaké to dělo by snad zvládli taky. Na plánování nebo navrhování není čas. Prostě to uděláme tak, jak to má nepřítel. Bude tam hlaveň, zaměřování a zásobník. Během výroby se ještě něco pošteluje a voalá! Máme dělo. Šup s ním na bitevní pole a teď ukážeme nepříteli, kdo je tady pánem.

…a nic. Obsluha děla pořádně neví, jak zamířit, nikdo je to nenaučil. Ono by to stejně bylo k ničemu, protože zaměřovač nezaměřuje a dostřel děla nedosahuje zdaleka takových dálek, jako by měl. Nepřítel má navíc dělo připevněné na opásovaných vozidlech, takže se i v nepřístupném terénu dostane kamkoliv, vy oproti tomu máte dělo postavené na oblíbeném modelu automobilky, který zvládne maximálně dlažební kostky na městském okruhu. No, a na závěr, ruku na srdce; s těmi slepými patronami toho stejně moc nedokážete.

Jasně, blbost. Takhle by to přece nikdo neudělal, nebo ano? Zkusme si malé přirovnání:

Bitevní pole bude internet a dělo vaše webové stránky. Vložili jste do jejich vytvoření vše potřebné? Zamysleli jste se nad tím, jaký účel budou plnit? Sami si je asi kvalitně vytvořit nedokážete, a Franta od vedle, který do těch počítačů taky tak trochu dělá, to taky nemusí zvládnout na výbornou.

SEO optimalizace

Jak správně optimalizovat web pro vyhledávače?

SEO optimalizace je nedílnou součástí každé webové stránky. Jedná se o optimalizaci pro vyhledávače. Takto optimalizované stránky mají lepší pozice ve vyhledávačích a tím by se mohlo zdát, že i vyšší návštěvnost. Z toho by se dalo usoudit že optimalizováním stránky zvýšíme návštěvnost. Ovšem návštěvnost není všechno. Je potřeba se zaměřit spíše na různé jiné faktory, jako je nízká míra opuštění, nebo optimalizace výkonu webu.

Uvědomme si, že SEO optimalizace je sice optimalizování stránky pro roboty, ale my chceme spíše zaujmout živé návštěvníky webu. Tohle ale spousta SEO “odborníků” nerespektuje a zahlcují internet podobnými stránkami jako je tato.

Tento článek je ukázkou jak by se SEO optimalizace dělat neměla, není to zrovna nejlepší řešení, protože uživatel se na takové stránce ztrácí a rychle ji opouští.

Raději opravdu kontaktujte někoho, kdo tomu opravdu rozumí.