Zkřížili jsme dinosaura s raketou

Když se účastníte nějaké konference zaměřené na on-line marketing, programování a podobná témata, nabudete dojmu, že programátoři používají nejnovější vychytávky, využívají těch nejlepších služeb, … Prostě IT na nejvyšším levelu.
Jenže pak se vrátíte domů zpět do reality.

Pokračování textu Zkřížili jsme dinosaura s raketou

Jak jsme hacknuli SAP

Jeden z našich klientů začal nasazovat SAP na řízení procesů ve firmě a tak chtěl také vytvořit e-shop, který by na něj byl napojen.
Se SAPem jsem žádné zkušenosti neměl a tak jsme udělali „jen“ kompletní návrh e-shopu (včetně dnes módních zkratek UX/UI) a taky jsem nakódoval šablony.
Samotnou tvorbu měla na starosti firma, která SAP implementovala – měla s ním zkušenosti a vlastní řešení pro provoz e-shopu. Jenže…

Pokračování textu Jak jsme hacknuli SAP

Jaký byl #barcampcz ve Zlíně?

Jako každý rok byl letošní vsetínský zlínský BarCamp super. Těžko říct, jestli byl ten nejlepší, na kterých jsem byl. Rozhodně byl pro mě ale hodně přínosný. Odnesl jsem si spoustu nápadů, a  tak to má být 🙂 Zaznělo hodně věcí, které teď třeba ve firmě řešíme, a jsem rád, že jsem si potvrdil, že jdeme správnou cestou.

Pokračování textu Jaký byl #barcampcz ve Zlíně?

Hledat práci na internetu je opruz. Jak na to jít lépe?

Pokud hledáte nové zaměstnání, určitě jste vyzkoušeli několik vyhledávačů pracovních inzerátů a zřejmě jste narazili na to, že mají všechny jedno společné – jsou nepřehledné. Proč v době, kdy se každý druhý sám označuje za UX experta, tak složité vytvořit vyhledávač, který by byl konečně pro lidi?

Pokračování textu Hledat práci na internetu je opruz. Jak na to jít lépe?

RSS končí, je čas na pořádné SEO?

Google se rozhodl ukončit provoz svojí RSS čtečky Google Reader, čímž se zvedla vlna odporu. Všechno je ale marné, Google už se rozhodl a podle některých informací by měl RSS být nahrazen sociálními sítěmi. A co s tím má společného SEO?

Pokračování textu RSS končí, je čas na pořádné SEO?

Štěstí doručeno aneb proč nemám rád startupy

Nemám rád startupy. V dnešní době se takto totiž označuje snad každý nápad na podnikání a většina startupistů se nesnaží rozjet kvalitní firmu a místo toho se zaměřují na získání investora a vyhrávání různých startup kempů. Nezaměřují se tedy na vývoj své firmy ale spíš jenom na to, že tomu říkají startup…

Štěstí doručeno (Tony Hsieh)

Nedávno jsem dočetl knihu od zakladatele jedné z nejúspěšnějších internetových firem – Zappos. Jeden ze zakladatelů, Tony Hsieh, popisuje svůj život a to, jak dosáhli tak obrovského úspěchu. Zappos je největším internetovým prodejcem bot a módy a na vrchol se dostali pouze vlastním úsilím a odvahou jít do toho, čemu věřili. Má to ale jeden háček: aby jste dosáhli stejného úspěchu, musíte být prostě Tony Hsieh. Můžete se jeho příběhem inspirovat, ale to je asi tak všechno.

Je to o startupech

Zappos začal jako typický startup, akorát v době, kdy se tomu ještě startup neříkalo. Tonyho kamarád přišel s naprosto šíleným nápadem – pojďmě prodávat boty tak, jak to nikdo nedělá a jak je nikdo ani kupovat nechce – přes internet. Navíc s dopravou zdarma a s možností vrácení zboží. I když se to zpočátku zdálo jako naprostá pitomost, nakonec to dotáhli do konce a stali se z nich miliardáři.
Typický startup – parta lidí, co má nápad a nebojí se do toho jít. Ze začátku také potřebovali investory, ty je ale nakonec vždy brzdili….

Není to o startupech

Jak už jsem psal – mám pocit že většina startupistů jde pouze za tím, aby se o nich mluvilo, vyhrávali startup kempy a získali investory. Takhle se ale úspěšná firma nebuduje.

V Zapposu na to přišli, až už bylo pozdě. Investoři, kteří měli podíl v jejich firmě se snažili firmu ohnout podle sebe. Vedlo to k různým neshodám ve vedení a dalším problémům. Zakladatelé Zapposu se nakonec vykoupili – i když to znamenalo snižování nákladů, propouštění zaměstnanců, nebo rušení poboček.

V tomhle je jasně vidět, že ten dnešní startupový model prostě nemůže fungovat. Investor vám začne do podnikání mluvit a pokud nebudete dostatečně silní, zřejmě jeho tlaku podlehnete. Pak už to ale nebude vaše firma, váš startup…

Daniel Krob zaspal dobu

Náhodou jsem dnes na Twitteru narazil na sólovou desku Daniela Kroba – kytaristy kapel Arakain, Kreyson a několika dalších. Jméno tohoto člověka slyším poprvé, zmíněné kapely neposlouchám. Nakoukl jsem na jeho profil na BandZone a nestačil se divit…

Album vychází s vlastním financováním studia i výroby cd bez jakýchkoliv sponzorů, reklam a bez dalších zištných cílů, což je vskutku ojedinělé.

Opravdu? Možná před 10, 20 lety. V dnešní době to tak dělá téměř každá kapela. Hudební průmysl k tomu všechny začínající i pokročilé kapely v podstatě donutil. Takhle tu máme spíš brekot hrdiny, který znovu vynalezl kolo.

Bohužel to není všechno, co pan Krob na dnešní době nepochopil:

Omlouváme se všem fanouškům, ale zrušili jsme sekci “názory” vymazáním příspěvků a to z důvodů neschopnosti vedení Bandzone upravit úvodní stránku tak, aby se prioritně ukázalo co nejvíc novinek a koncertů, nikoliv “tlachy” cizích jedinců a kapel, jejichž příspěvky nebyli názory, ale reklamou na jejich profily. Takto při otevření naší stránky uvidíte i nejbližší nabízený koncert. Prosíme nepište nám sem (příspěvek bude okamžitě smazán), ale na mail kreysonrecords@email.cz , nebo na diskuzi Rockmag rockmag.cz/kapely/daniel-krob… . Děkujeme za pochopení.

To “tlachání” cizích jedinců a kapel je ve skutečnosti zpětná vazba. A zpětná vazba je pro muzikanta nesmírně důležitá. Bez zpětné vazby nevíte, jak na tom jste. V době internetu a sociálních sítí musíte být připraveni na komunikaci on-line, odpovídat i na záporné ohlasy a zachovat si chladnou hlavu. Tímto způsobem říkáte “držte hubu, mě vaše názory nezajímají!”

Jako za Orwella

Připadá mi, že Orwellovská předpověď se pomalu začíná plnit. Člověk přestává mít svoje práva a moc politiků roste. Běžný občan už tak může jen držet hubu a krok.

Jsi občan, tak drž hubu a krok!
Tvoje vláda

SOPA/PIPA/ACTA

Jo jo, ten internet to je ale svinstvo. Lidi si tam dělaj co chtěj a my s tím nemůžeme nic dělat. Tak uděláme další super zákon na řízení internetu co? Několikrát nám to už nevyšlo, tak to zkusíme znovu. Jednou to přece protlačíme, za každou cenu.

Proč je SOPA špatný nápad?

Tak na tohle nám chlapečku nesahej, dostaneš přes prsty

Řidič z Olomouce pokreslil plakáty předvolebních stran. Plakáty, které byly zaplaceny z předvolební kampaňě, kterou zaplatil ze svých daní. Plakáty s politiky, které bude živit ze svých daní. Občan je přeci ten, kdo to všechno platí.

Soudcem v tomto případě byla manželka dotčeného politika – “Miláčku, to si přece nencháš líbit, dyť by se ti přece jako smáli né!”

Roman týc je zločinec, gauner, psychopat a terorista

Jak jinak nazvat člověka, který ukáže na bezpečnostní díru v dopravních značeních. Pokud bez povšimnutí může vyměnit sklíčka na semaforech, může kdokoliv udělat mnohem horší věci. Ale to né. To se jako nesmí. To by pak jako mohl zkusit každej a to mi přece nemůžeme ukázat, jak to vlastně nefunguje.

Tak, držte hubu a krok, vono se to vyplatí…