Tvrdý/Havelka – U nás v garáži (originály)

Duo Tvrdý/Havelka vydalo minulý rok „album na motivy jednoho období českého undergroundu, nové vlny a punku „. Jedná se o předělávky známých undergroundových písni. Já některé neznal. Nedalo ale moc práce originály najít.

Pokračování textu Tvrdý/Havelka – U nás v garáži (originály)

Pár změn v pedalboardu

Hledání zvuku je u mě běh na dlouhou trať. Tentokrát už mám ale snad opravdu poslední verzi pedalboardu. I když už opět přemýšlím o nějakých dalších změnách 🙂

Můj pedalboard se od posledně trochu změnil. Fuzz Factory jsem vyměnil za Electro Harmonix Germanium 4 Big Muff a místo zkreslení z komba používám Fulltone Fulldrive 2 Mosfet.

Aktuální sestava je tedy:

Boss TU-2 → Digitech Whammy → Michalík (PMT) Wah/Volume → Digitech XSW Synth Wah → Electronic Orange Scrambled Eggs (kopie Ampeg Scrambler) → Electro Harmonix Germanium 4 Big Muff → Fulltone Fulldrive 2 Mosfet → Boss TR-2 → Ibanez TC7 → Boss DD-5 (+ FS-5U na tap-tempo)

Daniel Krob zaspal dobu

Náhodou jsem dnes na Twitteru narazil na sólovou desku Daniela Kroba – kytaristy kapel Arakain, Kreyson a několika dalších. Jméno tohoto člověka slyším poprvé, zmíněné kapely neposlouchám. Nakoukl jsem na jeho profil na BandZone a nestačil se divit…

Album vychází s vlastním financováním studia i výroby cd bez jakýchkoliv sponzorů, reklam a bez dalších zištných cílů, což je vskutku ojedinělé.

Opravdu? Možná před 10, 20 lety. V dnešní době to tak dělá téměř každá kapela. Hudební průmysl k tomu všechny začínající i pokročilé kapely v podstatě donutil. Takhle tu máme spíš brekot hrdiny, který znovu vynalezl kolo.

Bohužel to není všechno, co pan Krob na dnešní době nepochopil:

Omlouváme se všem fanouškům, ale zrušili jsme sekci “názory” vymazáním příspěvků a to z důvodů neschopnosti vedení Bandzone upravit úvodní stránku tak, aby se prioritně ukázalo co nejvíc novinek a koncertů, nikoliv “tlachy” cizích jedinců a kapel, jejichž příspěvky nebyli názory, ale reklamou na jejich profily. Takto při otevření naší stránky uvidíte i nejbližší nabízený koncert. Prosíme nepište nám sem (příspěvek bude okamžitě smazán), ale na mail kreysonrecords@email.cz , nebo na diskuzi Rockmag rockmag.cz/kapely/daniel-krob… . Děkujeme za pochopení.

To “tlachání” cizích jedinců a kapel je ve skutečnosti zpětná vazba. A zpětná vazba je pro muzikanta nesmírně důležitá. Bez zpětné vazby nevíte, jak na tom jste. V době internetu a sociálních sítí musíte být připraveni na komunikaci on-line, odpovídat i na záporné ohlasy a zachovat si chladnou hlavu. Tímto způsobem říkáte “držte hubu, mě vaše názory nezajímají!”

Stavba pedalboardu

Dokoupil jsem další krabičky a tak bylo na čase udělat v pedalboardu pořádek. Napřed jsem všechno vytahal a naskládal si efekty tak, jak nakonec budou. Po přeskládání přibyla druhá řada efektů, pro kterou jsem vyrobil “druhé patro”, aby se na ně lépe šlapalo (jinak bych si šlapal po potenciometrech efektů z první řady).

Kufr jsem vyprázdnil a v OBI nakoupil dva hranolky (22×18×750mm) a jednu desku (125×75×750mm). Trochu přeměřování a druhé patro bylo na světě.

První verze pedalboardu a výroba druhého patra.

Hoby barva na dřevo (akrylátová Artemiss) udělá svoje. Akorát jsem si až po natření vzpoměl, že jsem chtěl ještě vyvrtat díry pro pozdější uchycení kabelů stáhovákama, takže jsem dovrtal po zaschnutí a díry přetřel barvou. Barva schne tak 4 hodiny, ale já si radši počkal přes noc. Zatím jsem si nachystal suché zipy.

Původně jsem chtěl druhé patro do kufru přilepit stejně jako efekty – suchým zipem. Moc jsem nevěřil, že by to drželo a navíc jsem po čištění kufru přišel na to, že deska je cca 2cm tlustá překližka. Takže lepší volba byla patro přímo přišroubovat. Stačilo zalamovacím nožem vyřezat podle patra díry a odstranit zbytky lepidla. Pak už stačilo jenom vrtat a lepit pásky suchého zipu (sehnal jsem jenom 2cm tlusté v galanterii, se kterými nemám moc dobrou zkušenost – proto jsem je přichytil šrouby).

Teď už jenom zapojování, přepojování, motání, provlékání, … a je to.

Boss TU-2 → Digitech Whammy → Michalík (PMT) Wah/Volume → Digitech XSW Synth Wah → Electronic Orange Scrambled Eggs (kopie Ampeg Scrambler) → Hoax Electronics Fuzz Factory (kopie Zvex Fuzz Factory) → MXR MicroAmp

Efektová smyčka: Boss TR-2 → Ibanez TC7 → Boss DD-5 (+ FS-5U na tap-tempo)

Pedalboardy na SvětKytar.cz

Aktualizace: ještě jsem pár věcí měnil a zatím poslední verze pedalboardu ze září 2012 je zde.

Už nikdy nebudu nakupovat u Audiotek.cz

Každý český e-shop má všechno zboží skladem a dobu dodání do 48 hodin. Jinak by v konkurenčním boji zřejmě neuspěl. Pravda, když chcete platit předem (tak jako já) musíte si k obě dodání přidat 2-3 dny. I tak se ale ve vetšině případů setkávám s rychlým vyřízením a profesionálním přístupem. Jinak tomu ale je u mých nákupů v nejhorších hudebninách na českém internetu – Audiotek.cz.

U většiny objednávek jsem narazil na nějkou komplikaci nebo zdržení. U poslední objednávky už mi ale pohár trpělivosti přetekl a tak jsem se podíval do historie e-mailu a vše si sepsal. Teď se divím, že jsem vůbec všechny ty objednávky udělal a nenakoupil raději u konkurence.

Od srpna 2007 jsem tu udělal objednávky za cca 22.000,-Kč, jednalo se o kytarové efekty, kabely, struny a jiné příslušenství. Vzhledem k částce a povaze zboží bych řekl, že jsem tedy byl pravidelným zákazníkem. Podotýkám, že BYL a nikdy už nebudu.

Souhrn objednávek

  1. První objednávka proběhla v pořádku – platil jsem při odběru zboží přímo na prodejně a také jsem si vše telefonicky ověřoval (jel jsem zrovna do Brna, tak jsem to chtěl zfouknout zaráz a ušetřit za poštovné).
  2. Další objednávka, v prosinci 2007 je mi po 9 dnech e-mailem oznámeno, že se změnila doba dodání (holt zboží, co je uvedeno jako “skladem” skladem prostě není), po dalších 17 dnech (dobře, mezi tím byly Vánoce…) mi přijde aktualizace objednávky. Po dvou dnech expedice.
    Délka: 1 měsíc a 4 dny!
  3. V lednu 2008 jsem se po 4 dnech po odeslání bojednávky dotazoval na její stav, protože jsem zatím nebyl o ničem informován. Následuje aktualizace objednávky a odeslání zboží.
    Délka: 4 dny (platba dobírkou)
  4. Březen 2008 – po dvou dnech přijali objednávku, po dalších 8 dnech se ptám, co se děje. Obratem odeslána aktualizace objednávky a informace o expedici.
    Délka: 10 dní (platba dobírkou)
  5. V dubnu 2008 se po dvou dnech od objednávky dotazuji na dostupnost kabelu (na webu bylo “na dotaz”). Za další 4 dny aktualizovaná objednávky a zboží připraveno k distribuci.
    Délka: 6 dní
  6. V květnu 2009 jsem po 16 dnech napsal už hodně naštvaný e-mail s tím, že jestli nejsou schopni objednávku správně vyřídit, ať mi vrátí peníze. Ovratem přišlo něco ve smyslu: “Omlouváme se, zboží posíláme poštou”.
    Délka: 21 dní
  7. Říjen 2009 byl měsíc objednávky spotřebáku (struny, trsátka, …) pro celou kapelu. Jedny ze strun byly skladem u dodavatele, tak jsem si říkal, že přijdou tak za týden, možná dva… Nakonec to trvalo měsíc. Po dvou dnech od naskladnění bylo ale zboží objednáno.
    Délka: 30 dní
  8. Začátkem roku 2010 jsem objednával stojan na mikrofon. Zálohové faktura přišla druhý den po objednávce. Do další aktualizace objednávky a odeslání zboží jsem ale čekal 8 dní.
    Délka: 9 dní
  9. A už se blížíme do závěru. V dubnu tohoto roku jsem opět objednával spotřebák pro celou kapelu. Za pět dní od objednávky už mám informaci o přijaté platbě. Tady to tedy proběhlo celkem v pořádku. Až na to, že mi domů přišlo pouze jedno balení strun, tak jsem to e-mailem oznámil. Na faktuře prý bylo jedno balení a to je v pořádku. Odpovídám, že to je sice hezké, ale na objednávce byly dvě balení a že si tak druhý balíček raději koupím v místních hudebninách.
    Délka: 5 dní a s problémem

Poslední kapka

A moje opravdu poslední objednávka. 5.10. jsem objednal Digitech XSW Synth Wah. Měli ho nejlevněji ze všech e-shopů, protože se jednalo o kus, který je vystaven na prodejně a má poškozenou papírovou krabici. Efekt je tedy skladem. Stačí objednat, zaplatit a za pár dní je doma, že? 🙂

Efekt je skladem?

Po dvou týdnech se na detailu produktu změní pouze doba dodání.

No nic, po šesti dnech odesílám dotaz na zálohovou fakturu, ta mi přichází druhý den, ale je na ní i poštovné. V obchodních podmínkách je uvedeno, že při nákupu nad 1.500,-Kč je doprava zdarma. Obratem mi posílají novou zálohovku a já posílám peníze.

10 dní od objednávky přichází automatický e-mail od Heureka.cz s žádostí o vyjádření názoru na obchod… Co tak asi může nespokojený zákazník napsat, že? Při vyplňování formuláře jsem navíc zvolil možnost, aby mi přišla reakce obchodu e-mailem. Nic ale doposud nepřišlo. Váš názor totiž nikoho nezajímá.

Rada pro e-shopy: Když nejste schopni dodat zboží do 10 dnů, buď si hodnocení od zákazníků na Heureka.cz vůbec neimplementujte, nebo se domluvte na delší prodlevě. Možná nebude zákazník, když už bude mít zboží doma, tak rozzlobený.

Po týdnu od zaplacení se e-mailem ptám na stav objednávky. Odpovědi se mi nedostává a tak posílám, už trochu ostřejší, e-mail – do kopie přidávám adresy na vedení firmy a reklamace. Odpovědí je mi změna doby dodání a strohá omluva… Po týdnu je tedy efekt naskladněn a odeslán na moji adresa.

Celková délka objednávky je tak 22 dní…

Klidně si u Audioteku něco objednávejte dál, obrňte se ale trpěvlivostí. Mě už ale tohle jednání a laxní přístup opravdu nebaví. Zřejmě jim nic neříká heslo “náš zákazník, náš pán” a očividně nejsem jediný, kdo má podobné problémy s nejhorším prodejcem hudebních nástrojů na českém internetu

Aktualizace: Po přesunu webu na nový redakční systém jsem nemohl zachovat komentáře. Proto připojuji názor od Radka:

S kamarádem máme velmi špatné zkušenosti i s kamennými prodejnami. Měli jsme předem rezervované 2 kytary s přímým cílem jednu z nich koupit. Fajn, trmáceli jsme se přes 3 hodiny vlakem do Brna, vlezeme do obchodu, 10 minut čekáme na obsloužení, potom požádáme o rezervované kytary a opět čekáme. Za 15 minut přišel stejný prodavač se slovy “Co si přejete?” – dostalo nás to, ale opět jsme požádali o kytary a za 10 minut byly doneseny na prodejnu. Kytary jsme testovali něco málo přes hodinu na čistý zvuk. Potom jsme požádali o zapnutí přes hi-gain zesilovač. Bylo nám velmi vstřícne vyhověno jiným prodavačem. Tam jsme netestovali ani 15 minut a přišel zase první prodavač a bez jakéhokoliv dotazu vypl zesák a vzal nám kytaru (kterou jsme sice zkoušeli jen pro porování a ze zvědavosti) z rukou…
Kytaru, o kterou jsme měli zájem jsme vzali, protože by cesta byla zbytečná a i cena nebyla špatná, ale v Audioteku si už nekoupím ani trsátko.

Nový web pro Apollo13

Dokončil jsem nový web pro hudební klub Apollo13. Původní plán na spousty funkcí jsem časem zredukoval na absolutní minimum, takže web je teď v podstatě jenom stránka s programem a detailem akce.

Spíš jsem se zaměřil na funkce a na to, co by návštěvník webu mohl potřebovat. Odstranilo se fórum a nahradili ho komentáře na stránce s danou akcí – může se tak diskutovat přímo o akci a navíc je možno přidávat vlastní fotky. Na detailu si také můžete nastavit připomenutí (tři dny před koncertem vám přijde e-mail), nebo akci přímo uložit do kalendáře.

Nový web pro Apollo13

Pokud vám něco nebude jasné, nebo něco nebude fungovat, napiště mi na e-mail, nebo sem do komentářů, díky.

Vokodér v EnergyXT

V týdnu Ziki navrhl, že vyzkoušíme na zpěv v nejnovějších peckách od Gambini vokodér. Řešil jsem, jak udělat syntetický zpěv, ale vokodéry mě (i když je znám) nenapadly… Znělo to celkem obstojně, jen jsem měl trochu obavy, že to bude v Energy problém. Není to zrovna moc známý DAW a tak se návody neválejí všude (což je možná dobře, protože když něco chcete, musíte se to prostě naučit).

Vocov

Hledal jsem freeware VST vokodéry, hned druhý vokodér, Vocov2.13, se mi povedlo v pohodě rozchodit, takže jsem dál ani nehledal. Možná příště až bude víc času.

Vocov stáhnete zde

1. Nastavení zpěvu

Zpěv se nahraje klasicky do audio stopy a jako efekt se k němu přidá vOcOv2Capture a nastaví se kanál, na kterém se bude do vokodéru vysílat.

Vokodér v EnergyXT

K dispozici jsou 4 kanály, takže je možné na jednom projektu použít 4 vokodéry naráz.

2. Nastavení vokodéru

Do další stopy se vloží jako nástroj vOcOv2 a v části Modulator se vybere zdrojový kanál (ten co se nastavil na zpěvu). Tady se můžou jako zdroj zpěvu zvolit další externí WAV soubory, ale to bych kvůli přehlednosti nedoporučoval.

Vokodér v EnergyXT

Naklikáte (nebo nahrajete přes MIDI) melodii zpěvu a je dokonáno 🙂

Pro ukázku jsem nahrál kousek songu Moucha, který stejně asi nikdy nedokončím 🙂 Ještě jsem pro lepší srozumitelnost přimíchal původní zpěv bez vokodéru, ale i tak tomu není moc rozumět – chce to ještě vyladit.

Ukázka:

Omluva Večerníku za lživý článek

Na základě anonymního příspěvku v internetové diskuzi prostějovského Večerníku, bylo pošpiněno dobré jméno všech, co se jakýmkloiv způsobem zapojili do benefiční akce Nakrm psiSKA – ať už se jednalo o pořadatele, nebo jen návštěvníky. V dnešním vydání došlo k “omluvě”.

Článek mi teda moc omluvný nepřipadá, titulek není tak výrazný, aby někoho zaujal. Celé to na mě působí, jako by se Večerník stal objetí anonymního pisálka…

Dobročinná akce se změnila ve sraz feťáků

To se tak člověk dívá na titulky bulvárních plátků a říká si, že autoři těch “článků” musí být opravdu vylízaní imbecilové. Ale co, jednou je člověk celebrita, tak s tím holt v dnešní době musí počítat. Nejsem celebrita, a už se o mě píše, že jsem feťák.

Benefiční koncert Nakrm psiSKA, k jehož organizaci jsem také přispíval, byl opravdu vydařený koncert. Pokřtili jsme na něm naše nové CD a vše bylo, jak má. Až do dnešního dne, kdy vyšel v Prostějovském Večerníku článek, který vše obrátil naruby.

Článek v Prostějovském Večerníku

Nevím, jestli se za jménem Miloslav Soldán neskrývá nějaký závistivý imbecil, nebo jestli náhodou nebyl na úplně jiném koncertě. Vím ale, že článek je snůška vymyšlených hovadin, které s reálnou situací na akci nemají nic společného. Takže si to pěkně rozebereme.

Už po příjezdu na místo mě práskl do nosu neskutečný zápach linoucí se od sokolovny, který vycházel z úst místní omladiny a ani náhodou se nejednalo i cigaretový kouř.

Pan Miloslav je z Prostějova, očividně ale zná místní mládež z Bystročic. Na akci bylo, řekl bych, 90% návštěvníků z Prostějova, zbytek tvořili návštěvníci z okolních vesnic a Bystročic, rozhodně se o žádnou “omladinu” nejednalo. Jak tedy pan Miloš vydedukoval, že se jedná o “místní omladinu”?

To, co se dělo přímo v sokolovně je nepopsatelné. Nebylo by člověka, který nežmoulal v ruce jointa marihuany, nebo již neměl dva kousky v sobě.

Halucinace, pan Miloš zřejmě dorazil na akci pod vlivem drog. Já jsem určitě jointa nežmoulal, moje přítelkyně taky ne. Nikdo z mojí kapely taky ne. Nikdo, kdo s námi seděl u stolu taky ne. Tak nevím, když to byly všichni, proč jsem JÁ nikoho neviděl? A dva kousky? Jako dva kousky jointa? Vlevo na stránce vidíte, pane Miloši, moji fotografii. Pokud jste mě viděl, jak mám v ruce jointa, nebo dva v sobě, dokažte to!

Na každém kroku mi někdo podstrkoval svůj vypěstovaný materiál, ale co je horší, sami pořadatelé rozdávali při vstupu do sokolovny propagační materiály k legalizaci marihuany a potřeby nutné k ubalení jointa.

Pokud byl pan Miloš svědkem trestné činnosti, nebo se stal dokonce její obětí, měl toto neprodleně nahlásit policii.

Co se týká “propagačních materiálů k legalizaci a potřeby nutné k ubalení jointa” – tady je zmiňovaný letáček, který jsem si dobrovolně vzal ze stolečku. Nikdo mi jej “nerozdal”. O legalizaci tu není ani slovo. Jedná se pouze o letáček z perforovaným vzorem. Jednotlivé části se používají mimo jiné na balení jointů, to ano, ale také na balení cigaret. Jsou jich plné trafiky, stačí, když se pane Miloši v jakékoliv zeptáte.

Ani nemluvím o tom, že tímto travnatým zápachem byla zamořena kompletně celá sokolovna, kde se nedalo vydržet.

Zákaz kouření, který platil v celé sokolovně, byl striktně dodržován!

Místo dobročinnosti šlo totiž o sraz feťáků…

Líbí se mi, jak redakce umí používat slova. V seriózním tisku bych čekal spíše výraz “drogově závislí”. Tady ale zřejmě o seriózní tisk nejde, stačí se podívat na první stránku čísla 18/2011

Prostějovský večerník není seriózní tisk

Ke kauze se můžete vyjádřit v diskuzním fóru na stránkách Večerníku, nebo na adresu redakce info@vecernikpv.cz. Myslím, že mluvím za všechny účastníky akce, ať už pořadatele, návštěvníky, či kapely, když řeknu, že nás mrzí, že se o akci, na základě vymyšleného anonymního příspěvku (u příspěvku není uveden žádný identifikační údaj) v diskuzi na webu, píše jako o místě setkání feťáků. Doufáme, že se k tomuto redakce Večerníku postaví “jako chlap” a uvede věci na pravou mírou. Také doufáme, že se podaří vypátrat pana Soldána, který by se nám všem měl omluvit také.