Facebook komentáře na Blogger

Máte blog na Blogger.com a chtěli by jste používat komentáře od Facebooku? Je to jednoduché, stačí malá úprava ve zdrojovém kódu šablony.ReTeks

Nejdříve si ale nastavte, aby se původní komentáře neozobrazovaly – bylo by zbytečné mít na webu dva formuláře. Komentáře zakážete v Nastavení » Komentáře » Skrýt a Uložte nastavení.

Otevřete si úpravy HTML šablony v nabídce Design » Upravit HTML, zaškrtněte políčko Rozbalit šablony pomůcek.

Facebook komentáře na Blogger.com

Teď si v kódu najděte vhodné místo pro vložení komentářů (já je vložil na konec DIV s třídou post-footer<div class="post-footer">) a vložte následující kód:

Facebook Studio – nový píseček pro marketéry

Facebook spustil novou “sociální síť” pro marketéry a agentury, kteří se ve svých reklamních kampaních nebojí inovací. Facebook Studio je místo, kde můžou tyto kampaně sdílet s ostatními agenturami a získávat zpětnou vazbu.

Stačí do galerie přidat vaší kampaň, připojit video nebo obrázky a ostatní už nechte na komunitě. Čím víc “lajků” dostane vaše práce, tím větší má šanci dostat ze do tzv. Spotlight, což je stálá galerie nejlepších příkladů, jak propagovat na Facebooku.

Pokud do Facebook Studia odešlete všechny svoje práce, dostanete se navíc do adresáře Agentur a můžete si tak vytvářet jakési “dobré jméno”.

Osobně v tom (zatím) moc smysl nevidím, ale věřím, že Facebook to má dobře naplánované a doporučil bych se do programu zapojit. V budoucnu by to mohlo mít nějaké výhody. Prozatím bych Facebook Studio využíval spíše jako galerii toho, co funguje a kde se nechat inspirovat.

Facebook vám soukromí neukradne

V souvislosti se včerejším Dnem ochrany osobních údajů varoval víceprezident Evropské komise Jacques Barrot před riziky spojenými s používáním sociálních sítí, konkrétně zmínil Facebook (dále jen FB).

V poslední době se navíc objevují čím dál tím více zpráv, vytržených z kontextu, o problémech, které se z virtuálního světa FB přenesly do reálného. Ať už se jednalo o dopadení zločinců, výpověď, rozvod v přímém přenosu, či trochu ostřejší případ – vraždu manželky. Vinu na tom nenese FB, ale jako vždy sami lidé.

To, že někdo vyloupí banku a lidé ho podle fotografií v televizi zahlédnou na Facebooku je blbost toho lupiče. To, že někdo píše o tom, jak si užívá volna, ale přitom má neschopenku je jeho blbost. To, že se dcera dozví o rozvodu rodičů podle statusu z Facebooku je vina samotných rodičů. A tomu, že někdo zabil vlastní manželku, určitě předcházelo mnohem víc věcí.

Facebook vám soukromí neukradne

Záleží totiž pouze na vás, co všechno za údaje poskytnete. Pokud si do přátel na FB přidáte šéfa, musíte počítat s tím, že se o vás dozví spoustu věcí. Nepřidávejte si do přátel jen tak někoho, ale opravdu jen svoje vlastní, reálné přátele. Pokud někdo z nich nahraje inkriminující fotku, tak ho požádejte, ať ji smaže; pokud je to opravdu kamarád, tak vaše důvody pochopí. Nebo je radši předem upozorněte, že nechcete, aby tam podobný obsah přidávali.