První pohled na Inbox by Gmail

E-mail je starší než samotný internet. Není tedy divu, že se stále objevují nové aplikace, které jej vylepšují. Každá z nich se pak prezentuje ve smyslu „revoluční způsob používání e-mailu“. Google není vyjímkou – Gmail byl vždy, co se týká inovací, tak trochu průkopníkem – ať už se jednalo o změny k lepšímu, nebo horšímu. Teď je tu novinka: aplikace Inbox by Gmail, „Inbox, který pracuje za vás„.

pozn. v článku budu psát o dvou inboxech – ten s malým „i“ – inbox – je „složka“ doručené pošty, ten s velkým „I“ je nová aplikace 🙂

O Inboxu jsem se dozvěděl včera večer a díky Jakubovi Vránovi jsem jej ráno začal používat. Takže ho mám asi půl hodiny 🙂

Malá odbočka k GTD

Dlouhou dobu používám e-mail podle metody prázdného inboxu z GTD, což bude s touhle novou aplikací možná fungovat ještě lépe. Uvidíme, co budu říkat tak za měsíc, až se lépe seznámíme.

Nové funkce a automatizace

Seskupování

Seskupování přinesl už Gmail (vzpomínáte na ty záložky „Sociální sítě“, „Aktualizace“, …), což si každý hned vypnul? 🙂 V Inboxu to ale začíná dávat smysl. Otázkou je, jak moc dobře bude automatické seskupování fungovat.

Připomenutí/odložení e-mailu

Tohle je super věc. Už dřív jsem na tohle zkoušel různá rozšíření do Chrome – odinstaloval jsem.

V Gmailu jde z e-mailu vytvořit úkol s termínem (ale nejdou přidat upomínky) – nepoužívám.

Připomenutí e-mailu v Inboxu funguje dobře. E-mail na čas „zmizí“ a nastavíte si datum a čas, kdy se zpátky objeví.

Připomenutí

Kromě připomenutí e-mailu si také můžete přidat vlastní připomenutí, které se neváže k e-mailu. Inbox se tedy dá použít i jakýsi úkolovník.

Připnutí

Jakýkoliv e-mail si můžete „připnout“. Tady ještě nevím, jak to přesně funguje, ale nejspíš se bude v Inboxu zobrazovat pořád (což by narušilo GTD…)

Zůstat u Gmailu, nebo přejít na Inbox?

V tuhle chvíli není taková otázka na místě – Inbox je zatím pro zvané a zřejmě se ještě hodně změní, než bude přístupný veřejnosti.

Inbox rozhodně stojí za vyzkoušení, pokud chcete pozvánku, napište na inbox@google.com, ale myslím, že pro velký zájem se na vás nedostane :-/

Pokud Gmail používáte k veškeré komunikaci a je to nástroj, ve kterém strávíte nejvíc času, bude pro vás nejspíš přínosem. Na druhou stranu si myslím, že by stačilo pouze zmíněné funkce přidat do klasického Gmailu – mít v telefonu dvě aplikace na jeden e-mailový účet mi přijde zbytečné. Snad tedy Inbox dospěje do fáze, kdy Gmail úplně odstraním a objeví se i ve webové verzi.

Aktualizace: Inbox má i webovou verzi, vypadá stejně jako ta mobilní, takže na velkém monitoru působí trochu spartánsky 🙂

Autor

Jan Zatloukal

Jsem magor do hudby a těch internetů, tak dělám do obojího. V kapelách LB1 a Gambini plním post kytaristy. Ve firmě Optimal Marketing pracuji jako webdesignér a programátor. Ve volném čase také píšu blog Svět Kytar.

  • Jakub Langr

    Vypadá to moc pěkně, moc jsem aplikaci nezkoumal, koukl jsem jen na video. Hlavně náhledy „důležitých“ věci mi přijdou, jako dobrý nápad. Ale…
    1. Aplikace bude jistě fungovat jen s @gmail.com, takže nepoužitelné pro většinu lidí, kteří mají více e-mailů i pod vlastní doménou.

    2. Tím se komplikuje i správa e-mailú / úkolů. Myslím, že nejlepší je mít vše na jednom místě, tedy všechny úkoly a emaily, ze kterých se stanou úkoly. My v práci používáme Asana.com a je to vlastně celý můj život. Přijde e-mail s úkolem – posílám do asany, přijde ticket – posílám do asany. Veškerá komunikace týmu nad projekty probíhá v Asaně. Výhoda je, že je vše na jenom místě, veškerá historie projektu a následných dodělávek, oprav, přístupů, financí, externích spolupracovníků apod. Příjde mi docela šílené mít část úkolů v Inboxu, část v nějakém GTD nástroji, část v Evernote apod.

    3. Pro mě, jako člověka, který nikdy nemá inbox = 0 a e-mailového klienta spíš používám jako hromádku, do které si občas sáhnu, není tento nástroj použitelný.

    4. Pobavila mě jedna z prvních vět ve videu… we love e-mail 🙂 Přijde mi, že lidi v ČR buď používají e-mail jako pracovní nástroj = nenávidí e-mail, nebo e-mail používají jen pro osobní účely = do schránky kouknou jednou za 4 dny. Většina komunikace probíhá přes FB nebo WhatsApp apod.

    • rotten77

      1. Já si všechny e-maily nechám předávat na @gmail, kde si je rovnou (automaticky) třídím/šítkuju. Odpovídám z adresy, na kterou to přišlo, takže v tomhle problém nevidím.

      2. Správu úkolů/projektů řešíme pořád. Mám několik „sběrných“ inboxů – papír, Google Tasks, … prostě cokoliv kam to zapíšu a potom všechno dávám do jednoho (aktuálně používám ToDone plugin do Sublime https://sublime.wbond.net/packages/ToDone). Asanu jsem zkoušel, ale pořád narážíme na stejný problém – potřebujeme něco, co budou používat všichni kolegové i externí pracovníci, což je problém, protože každý už používá svůj nástroj. Ve výsledku se tak stejně komunikuje jenom e-mailem 🙁

      3. Já se nulový inbox snažím mít, ale někdy to prostě nejde. S touhle aplikací se mi to ale zatím daří 🙂

      4. Myslím, že tohle je zaměřeno na lidi, kteří e-mail opravdu plně využívají. Pro lidi, co mají účet na seznamu a posílají si prezentace v PowerPointu tohle opravdu není 🙂

      • Jakub Langr

        3. můj inbox má aktuálně něco přes 20 000 e-mailů. Chytré vyhledávání v Mail.app mě naučilo e-maily nijak netřídit do složek apod. Co je důležité, je v Asaně, co není důležité leží na jedné velké hromadě a vyhledávání se už postará.

        • rotten77

          Já e-maily taky nějak extra netřídím – štítkuje se vše samo, spíš jde právě potom o hledání, kdy vyhledávám podle štítků, adresy a dalších parametrů (má přílohu, je starší než, … apod.)

    • rotten77

      Btw.: řešíš nějak úkoly s nějakými externisty, kteří nic nepoužívají? Nechtěl bys třeba udělat malou „přednášku“ o Asaně na dalším #WEPO? 🙂

      • Jakub Langr

        Všichni externí kolegové používají Asanu, protože musí. Abychom zachovali čistotu v projektech, musí být všechno na jednom místě, bez výjimek. Asana posílá e-mail notifikace, tím je vyřešena rychlost komunikace, nikdo se nemůže vymluvit na to, že o novém příspěvku v asaně nevěděl.

        Slovo přednáška mě trochu děsí, spíš si o tom promluvíme u piva i s ostatníma.

        • rotten77

          Tak jsem tu „přednášku“ myslel 🙂

          Jinak k tomu „Všichni externí kolegové používají Asanu, protože musí“ jsem dospěl taky, protože jiné řešení prostě není.