Jak se nenechat rušit při práci 2

Od článku „Jak se nenechat rušit při práci“ uběhl rok a od té doby se některé věci změnily. Už mě toho tolik neruší, začal jsem používat jiná rozšíření nebo mobilní aplikace. Tak tady je dalších pár tipů, jak na to.

Vylepšete si Gmail

Rád bych začal používat aplikaci Inbox od Google, ale ta pořád neumí všechno to, co klasický Gmail. Nabízí několik vylepšení, ale zase nemá například předpřipravené odpovědi nebo různé podpisy pro každý e-mailový účet. Zůstávám tak u klasického Gmailu, ale chci mít jednu možnost, kterou má Inbox – odložení e-mailů a jejich následné připomenutí/navrácení do doručené pošty.

Držím se zásady prázdného inboxu, ale často se najde e-mail, který prostě nejde vyřídit hned a já bych ho rád někam na určitý čas skryl. To můžu udělat přes štítky, ale zpravidla na takový e-mail zapomenu. Proto používám rozšíření Boomerang for Gmail – to  umí navíc spoustu dalších funkcí, například odeslat e-mail později. Ve free verzi jsou nějaká omezení, ale zatím jsem placenou nikdy nepotřeboval. Začal jsem ho teď víc používat a 10 kreditů na měsíc je málo (1 kredit = 1 připomenutí nebo zpožděné odeslání).

Aktualizace: Pokud vám jde jenom o připomenutí e-mailu, můžete použít i funkci „Přidat do úkolů“. Z e-mailu se pak vytvoří úkol, u kterého můžete nastavit termín splnění. Pomocí mobilní aplikace Gtasks můžete přidat i časové připomenutí.

Wi-Fi

Častým rušitelem jsou příchozí upozornění z chatů, e-mailů, hangoutů, apod. Minule jsem radil prostě Wi-Fi vypnout, na což jsem ale často zapomínal. Tak jsem našel skvělou aplikaci WiFi Automatic (pro Android). Ta umí Wi-Fi v telefonu vypnout nebo zapnout podle určitých pravidel.

Já mám nastaveno, že se Wi-Fi vypne po 10 minutách nečinnosti a přes noc. Telefon už mě tak skoro vůbec neruší a jako bonus šetří vypnutá Wi-Fi baterku 🙂

Zakázané stránky

Blokování některých stránek je skvělá věc, jak nespadnout do prokrastinace. Já ale třeba Facebook mít zablokovaný nemůžu, protože občas potřebuju jít do nastavení aplikací, nebo udělat něco do práce. Přidal jsem tak do Chrome další rozšíření – StayFocusd. V nastavení StayFocusd si určíte časový limit, který můžete na vybraných stránkách strávit a po uplynutí tohoto limitu vám je zablokuje. Mám teda nastaveno, že na sociálních sítích můžu trávit třeba jen 20 minut denně.

Přečíst později

Taky narážíte na spoustu zajímavých odkazů? A máte čas si je přečíst? Vím, že spoustu lidí používá aplikace typu Pocket, Read It later nebo nějakou službu na záložky, ale z vlastní zkušenosti vím, že tyto odkazy pak skončí v propadlišti dějin. Mnohem lepší si článek prostě přečíst, nebo si pořídit čtečku (nejlépe Kindle) a články si posílat tam. Oficiální doplněk pro prohlížeče od Amazonu je celkem pomalý a neohrabaný, já doporučuji používat Send to Kindle.

Autor

Jan Zatloukal

Jsem magor do hudby a těch internetů, tak dělám do obojího. V kapelách LB1 a Gambini plním post kytaristy. Ve firmě Optimal Marketing pracuji jako webdesignér a programátor. Ve volném čase také píšu blog Svět Kytar.

  • rotten77

    Pokud vám jde jenom o připomenutí e-mailu, můžete použít i funkci „Přidat do úkolů“. Z e-mailu se pak vytvoří úkol, u kterého můžete nastavit termín splnění. Pomocí mobilní aplikace Gtasks (https://play.google.com/store/apps/details?id=org.dayup.gtask&hl=cs) můžete přidat i časové připomenutí.