Jak se nezbláznit z e-mailů

Taky máte plnou příchozí poštu v e-mailové schránce? Tak to taky určitě nevíte, kam dřív skočit, který e-mail otevřít, jaký úkol udělat… Přitom stačí málo a váš inbox (složka doručené pošty) budete mít krásně čistý a přehledný – bude totiž prázdný. Existuje spousta návodů, jak toho dosáhnout, ale stačí se držet jednoduchého „pravidla 2 minut“ podle GTD a máte vyhráno.

E-mailové pravidlo 2 minut dle GTD
E-mail GTD workflow

Autor

Jan Zatloukal

Jsem magor do hudby a těch internetů, tak dělám do obojího. V kapelách LB1 a Gambini plním post kytaristy. Ve firmě Optimal Marketing pracuji jako webdesignér a programátor. Ve volném čase také píšu blog Svět Kytar.

  • Marek

    Blbé je, když těch e-mailů chodí opravdu hodně 🙂 Za víkend jich do inboxu nasbírám někdy i přes 100. I kdyby byla jen polovina relevantní a proveditelná do dvou minut tak je to na vyřízení skoro 2 hodiny (ale mezitím chodí další a další).

    • rotten77

      Řešit to ale jde 🙂 Buď z toho udělat úkol, nebo přeposlat někomu jinému. Maily nejsou slohovka, takže stačí odpovědět krátkým mailem a hodit míček na druhou stranu 🙂
      Často třeba nemá smysl ani ten úkol vytvářet hned, ale po mailu zjistit vše potřebné, a až je z toho všechno jasné, tak vytvořit úkol.

    • Marku, je otázkou, co to je za e-maily a co ti jejich (vy)řešení přináší. Pokud peníze či jiné benefity a k jejich řešení není třeba tvoje hlava, outsorcuj je 😉 Pokud je třeba tvoje hlava, a e-mailů je stále hodně, zdraž. Vyfiltruje se odpad. Je třeba znát hodnotu svého času, psal jsem o tom třeba na http://www.mamcas.cz